Część 4 Produkt

Część 4: PRODUKT



Produkt. Produkt czyli jakby nie patrzeć sedno sprawy. Cała reszta jest dodatkiem. Produkt motywuje nas do działania, którym jest zakup w sklepie internetowym.



Najczęściej mamy do czynienia z dwoma klasycznymi sytuacjami:

a) Szukamy w internecie konkretnego produktu

b) Kupujemy coś co nam „wpadło w oko”



W sytuacji poszukiwania konkretnego produktu sprawa jest łatwiejsza ponieważ prawdopodobnie o produkcie już sporo wiemy i pozostaje nam znaleźć najkorzystniejszą dla nas ofertę. W takim przypadku oczywiście w sukurs przychodzą porównywarki cenowe oraz serwisy aukcyjne, które w znacznym stopniu pozwalają zorientować się w cenach produktu oraz rzetelności sprzedających.

Poza wspomnianymi we wcześniejszych częściach poradnika aspektami w postaci bezpieczeństwa, dostawy i ceny warto też spojrzeć na cechy samego produktu. Niektóre z nich bowiem mogą diametralnie odmienić wartość oferty w naszych oczach.

Zakupy w internecie

Przeglądając opis oferty zwróć uwagę na:

  • Fakt czy produkt jest nowy czy używany. Szczególnie gdy korzystamy np. z Allegro. Pomysłowy sprzedawca potrafi tak dobrać zdjęcia i opis, że możemy odnieść wrażenie, że produkt jest nowy. Tymczasem informacja o tym, że rzecz jest używana widnieje tylko w zakładce z parametrami technicznymi lub jest dopisana na samym końcu małymi literami. A chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że to czy produkt jest nowy ma to duże znaczenie
  • Produkty posklepowe tudzież powystawowe. Jest to szczególnie ważne np. przy zakupie elektroniki. Oferty takie zazwyczaj wyróżniają się ceną na tle konkurencji, jednak haczyk polega na tym, że nie możemy stwierdzić co się z nimi działo wcześniej. Jeśli jest to np. tablet, który był modelem testowym w dużym centrum handlowym to ilość uderzeń, upuszczeń i kto wie czego jeszcze może być bardzo duża. A to zapewne przełoży się na jego późniejszą żywotność, szybsze wyrobienie przycisków itp. Zastanówmy się więc czy kilka procent oszczędności jest warte takiego ryzyka.
  • Towary pochodzące ze zwrotów od klientów. Podobna historia, jak w punkcie powyżej z tym, że tu dochodzi jeszcze duże prawdopodobieństwo, że produkt był wadliwy i został naprawiony przed ponownym wprowadzeniem go do sprzedaży. Szansa, że w dalszym użytkowaniu będziemy mieli z nim problemy jest większa niż przeciętna.
  • Terminy przydatności do spożycia. Cecha charakterystyczna dla produktów spożywczych. Często za bardzo atrakcyjną ceną kryje się bardzo krótki termin przydatności. Jeśli jednak np. spożyjemy coś w ciągu tygodnia a termin przydatności wynosi miesiąc to może być to fajna okazja na oszczędność.
  • Oryginalność. Ostatnimi czasy jest to prawdziwa zmora przy zakupach perfum, nożyków do maszynek i tym podobnych towarów. Problem polega na tym, że na odległość (a czasem nawet mając produkt w dłoni) bardzo ciężko jest to stwierdzić. Wybawieniem mogą tu być opinie innych użytkowników odnośnie asortymentu sklepu pochodzące z wiarygodnego źródła. Czasem warto też zapytać sprzedawcę wprost, jak jest w stanie udowodnić, że jego produkty są oryginalne.



A co gdy kupujemy cos impulsywnie lub nie szukamy konkretnej rzeczy, a jedynie produktu z jakiejś kategorii np. sukienki?

W wyszukiwaniu fajnych ofert pomaga oczywiście wujek Google. Poza tym porównywarki cen czy też serwisy aukcyjne. Większość z nich posiada różnorakie filtry, które pomogą nam zawęzić pokazywane oferty do tych, które naprawdę nas interesują. Warto z tych filtrów korzystać bo to duża oszczędność czasu i energii. A podobno czas to pieniądz.

Poza tym przydatna jest też… chłodna głowa

Impulsywność nie jest dobrym doradcą. Czasem natrafiamy na produkt, który nas tak zauroczy, że klikamy „Kup teraz” wysyłamy należność, a dopiero po jakimś czasie przychodzi refleksja czy rzeczywiście tego potrzebujemy? Albo czy faktycznie sprzedawca jest godny zaufania, a produkt na pewno oryginalny? Starajmy się więc zachować zdrowy rozsądek, a zdecydowanie zwiększymy prawdopodobieństwo, że każdy nasz zakup będzie „strzałem w dziesiątkę”.

 



Już niebawem piąta część poradnika.

 

 

 

Wszystkie części poradnika dostępne są tu: https://www.kidshits.pl/czytelnia-kids-hits



Krzysztof Maszkiewicz

Specjalista i praktyk e-commerce (obecnie sklep Kids Hits)

www.kidshits.pl – sklep internetowy z licencjonowaną odzieżą dla dzieci i dorosłych.

Fanpage: http://www.facebook.com/pages/Kids-Hits/244440653998



Właściciel praw autorskich powyższego artykułu wydaje zgodę na jego kopiowanie oraz upublicznianie w innych miejscach pod warunkiem zachowania stopki artykułu oraz wszystkich aktywnych linków w nim zamieszczonych. Zmiany w artykule są dopuszczalne wyłącznie po wcześniejszym uzgodnieniu. Kontakt: biuro@kidshits.pl

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl