Część 3 Dostawa

Część 3: DOSTAWA



Jeśli zależy Ci na sprawnych i pewnych zakupach to nigdy nie lekceważ warunków dostawy. Niejeden mało doświadczony zakupowicz przejechał się już na myśleniu typu: „Co tam sobie będę zawracał głowę dostawą. Byleby była tania, a jeden dzień w tą czy w tą mnie nie zbawi”.

No to rozprawmy się z takim poglądem raz na zawsze.



Zacznijmy od podstaw czyli od czasu dostawy.

Standardem w dobrych sklepach internetowych jest wysyłka towaru w ciągu 24 godzin od złożenie zamówienia + 1-2 dni samego czasu dostawy. Czyli z grubsza licząc zamawiam towar dziś, więc oczekuję, że dotrze do mnie za około 2-4 dni.

Przy sprawnych procesach logistycznych i dobrze zaopatrzonym magazynie osiąganie takich terminów nie jest problemem. Problemy zaczynają się zazwyczaj gdy natrafimy na sklep, który:

a) Nie ma wszystkich wystawianych na sprzedaż towarów we własnym magazynie

b) Procesy logistyczne są słabo zarządzane i np. wysyłki odbywają się tylko 2 razy w tygodniu

c) Sprzedawca wysyła towar z zagranicy.

Aby uniknąć rozczarowania związanego z czasem dostawy spróbujmy odnaleźć na stronie sprzedawcy informację jak długo trwa realizacja zamówienia. Jeśli jej nie odnajdziemy to po prostu zapytajmy.

O ile oczekiwanie na zamówione produkty przez tydzień czasu potrafi być frustrujące to naprawdę duży zawód możemy przeżyć jeśli okaże się na przykład, że zakupiliśmy produkt na polskiej stronie, a wysyłka jest realizowana z… Chin. Takie zamówienia mogą dotrzeć (o ile w ogóle dotrą) po 1-2 miesiącach, co jest mało dla kogo akceptowalne.

Odrębnym problemem jest wątpliwa jakość oraz oryginalność takich produktów. Niestety takie sklepy zaczynają pojawiać się w Polsce i kuszą klientów.

dostawa sklep internetowy

Kolejnym ważnym aspektem dostaw jest oferowana forma dostawy.

Jeśli kupujemy coś co jest warte więcej niż paczka zapałek to koniecznie wybierajmy przesyłkę rejestrowaną (czyli taką, której nadawca posiada dowód nadania).

Po pierwsze: tylko takie przesyłki można reklamować w przypadku zaginięcia.

Po drugie: mamy pewność, że nadawca w ogóle ją do nas wysłał.

Nie jest też wielką tajemnicą, iż różne firmy przewozowe świadczą różną jakość usług. Zatem jeśli zdarzyło się nam już „przejechać”, na którymś przewoźniku to sprawdźmy czy sprzedawca oferuje jakąś alternatywę. Dobry sklep internetowy powinien posiadać w ofercie minimum 2 formy dostaw u niezależnych firm (czyli np. Poczta Polska i firma kurierska).



W procesie dostawy nierzadko ważny jest także sposób zapakowania przesyłki.

Tu oczywiście bardzo dużą rolę odgrywa rodzaj towaru, który kupujemy, ale co do zasady oczywiście chcemy aby dotarł do nas szybko i w idealnym stanie. Jeśli dostrzeżemy na stronie sklepu zapisy w stylu „Sklep nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia powstałe w transporcie” i tym podobne to uciekajmy gdzie pieprz rośnie. Nie dość, że takie zapisy są niezgodne z prawem to również podają w wątpliwość etykę działań sprzedawcy.

Nawet jeśli przy najwyższej dbałości nadawcy przez nieszczęśliwy zbieg wypadków towar ulegnie uszkodzeniu podczas transportu (co czasem się zdarza) to nie można z takim problemem pozostawić klienta samemu sobie. Przede wszystkim już przed wysyłką należy go poinstruować jak najlepiej dokonywać odbioru towaru (np. zwrócenie uwagi czy opakowanie nie jest uszkodzone), a jeśli uszkodzenie się wydarzy to jak postąpić, aby szkoda została jak najszybciej naprawiona.

Jeśli to możliwe to poczytajmy opinie o sklepie. Powinniśmy się z nich dowiedzieć czy towary w nim zakupione są należycie zapakowane. Jeśli ktoś miał taki problem to z pewnością podzieli się ta informacją w opinii.



Wszystkie części poradnika dostępne są tu: https://www.kidshits.pl/czytelnia-kids-hits



Krzysztof Maszkiewicz

Specjalista i praktyk e-commerce (obecnie sklep Kids Hits)

www.kidshits.pl – sklep internetowy z licencjonowaną odzieżą dla dzieci i dorosłych.

Fanpage: http://www.facebook.com/pages/Kids-Hits/244440653998



Właściciel praw autorskich powyższego artykułu wydaje zgodę na jego kopiowanie oraz upublicznianie w innych miejscach pod warunkiem zachowania stopki artykułu oraz wszystkich aktywnych linków w nim zamieszczonych. Zmiany w artykule są dopuszczalne wyłącznie po wcześniejszym uzgodnieniu. Kontakt: biuro@kidshits.pl

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl